El Registre Municipal d’Associacions té per objectiu permetre que l’Ajuntament conega el nombre d’entitats que hi ha al municipi, les finalitats que tenen i la seua representativitat, a l’efecte de possibilitar una política municipal correcta de foment de l’associacionisme veïnal; i possibilitar també a les associacions inscrites l’ús de mitjans municipals, la participació i el possible accés a les subvencions que s’hi destinen.
Les associacions es dissoldran per les causes que es preveuen en els Estatuts o, si no hi consten, per la voluntat dels associats expressada en assemblea general convocada a aquest efecte, així com per les causes que determine l’art. 39 del Codi Civil i per sentència judicial ferma.
Estar inscrites en el Registre Municipal d’Associacions de Vinalesa.
En la forma de presentació presencial es necesari reomplir la instància Baixa Registre Associacions.
Telemáticament
El ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Vinalesa (www.vinalesa.es) , utilitzant els models normalitzats existents en carpeta ciutadana.
Presencial
El ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Es pot consultar l'horari d'Atenció de la OAC en www.vinalesa.es
El model normalitzat de sol·licitud es troba en l'apartat DOCUMENTACIÓ.