Espereu, per favor...
Espereu, per favor...
Selecciona una llengua
Seu Electrònica AYUNTAMIENTO DE VINALESA
Seu Electrònica
AYUNTAMIENTO DE VINALESA

Registre Municipal d’Associacions. Inscripció

Escut de AYUNTAMIENTO DE VINALESA
Seu Electrònica > Registre Municipal d’Associacions. Inscripció

Registre Municipal d’Associacions. Inscripció

Donar d’alta una associació en el Registre Municipal d’Associacions

La inscripció d’una entitat té dos objectius. D’una banda, reconéixer aquestes entitats i garantir-los, en l’àmbit municipal, l’exercici dels seus drets reconeguts en la legislació vigent; i d’altra banda, permetre a l’Ajuntament conéixer en tot moment les dades més importants de les entitats inscrites, la seua representativitat, les activitats que fan, la composició i altres dades necessàries per a l’exercici de les competències municipals en aquest àmbit. 

Requisits

Poden sol·licitar ser inscrites totes les associacions i entitats sense ànim de lucre constituïdes legalment, inscrites en els registres públics corresponents i amb seu al municipi de Vinalesa. 

Documentació a aportar

  • Model de sol·licitud (en cas de presentació presencial).
  • Acta fundacional.
  • Estatuts de l’associació.
  • Certificació d’inscripció en el Registre General d’Associacions i altres registres públics.
  • Relació de persones que hi ocupen càrrecs directius.
  • Acta en la qual s’aprova la inscripció en aquest Registre.
  • CIF.
  • Pressupost de l’any en curs.
  • Programa d’activitats de l’any en curs.
  • Certificació del nombre de socis.
  • Autorització de dades de l’associació en el web municipal.

Normativa

  • Llei orgànica 1/2002, de 22 de març reguladora del dret d’associació.
  • Decret 181/2002, de 5 de novembre, pel qual es crea el Registre Autonòmic d’Associacions de la Comunitat Valenciana.
  • Reial decret 1497/2003, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament del Registre Nacional d’Associacions i de les relacions amb la resta de registres d’associacions
  • Llei 14/2008, de 18 de novembre, de la Generalitat, d’associacions de la Comunitat Valenciana.
  • Reial decret 2568/1986, de 28 de novembre, pel qual s’aprova el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.

FormEs de presentació

Telemáticament

El ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Moncada (sede.moncada.es) , utilitzant els models normalitzats.

Presencial

El ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'Octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Es pot consultar l'horari en www.vinalesa.es.

El model normalitzat de sol·licitud es troba en l'apartat DOCUMENTACIÓ.

Informació complementaria

Es notificarà a l’entitat interessada tant la inclusió en el Registre amb assignació de número en aquest com la desestimació d’inclusió per causa motivada. 

La inscripció de les entitats en el Registre les obliga a notificar qualsevol modificació de les dades dins del mes següent a aquell en què tinguen lloc.

Caldrà comunicar el pressupost i el programa anual d’activitats entre els mesos d’octubre i de gener de cada exercici, i alhora caldrà aportar la certificació actualitzada del nombre de persones associades.

L’incompliment d’aquestes obligacions, així com la dissolució de l’entitat, podrà donar lloc a la baixa en el Registre.

EfectEs del silenci

Positiu

Termini de resolució

3 mesos

Fi de la vÍa administrativa

Requisits de la sol·licitud

  • S'ha de signar la sol·licitud
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones jurídiques
  • Les persones sol·licitants poden ser persones físiques representades per una altra persona física
AYUNTAMIENTO DE VINALESA - P4626200B
C/ La Fàbrica, 1
46114 Vinalesa
Precarga de imagen Precarga de imagen