La inscripció d’una entitat té dos objectius. D’una banda, reconéixer aquestes entitats i garantir-los, en l’àmbit municipal, l’exercici dels seus drets reconeguts en la legislació vigent; i d’altra banda, permetre a l’Ajuntament conéixer en tot moment les dades més importants de les entitats inscrites, la seua representativitat, les activitats que fan, la composició i altres dades necessàries per a l’exercici de les competències municipals en aquest àmbit.
Poden sol·licitar ser inscrites totes les associacions i entitats sense ànim de lucre constituïdes legalment, inscrites en els registres públics corresponents i amb seu al municipi de Vinalesa.
Telemáticament
El ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Moncada (sede.moncada.es) , utilitzant els models normalitzats.
Presencial
El ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'Octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Es pot consultar l'horari en www.vinalesa.es.
El model normalitzat de sol·licitud es troba en l'apartat DOCUMENTACIÓ.
Es notificarà a l’entitat interessada tant la inclusió en el Registre amb assignació de número en aquest com la desestimació d’inclusió per causa motivada.
La inscripció de les entitats en el Registre les obliga a notificar qualsevol modificació de les dades dins del mes següent a aquell en què tinguen lloc.
Caldrà comunicar el pressupost i el programa anual d’activitats entre els mesos d’octubre i de gener de cada exercici, i alhora caldrà aportar la certificació actualitzada del nombre de persones associades.
L’incompliment d’aquestes obligacions, així com la dissolució de l’entitat, podrà donar lloc a la baixa en el Registre.
Positiu
3 mesos
Sí