El padró municipal és el registre que acredita la residència al municipi i al domicili habitual d'un ciutadà a tots els efectes administratius. Tota persona que visca a Espanya està obligada a inscriure's en el padró del municipi on resideix habitualment. Qui visca en diversos municipis s'haurà d'inscriure únicament en aquell en què residisca més temps a l'any.
Els menors d'edat no emancipats i majors incapacitats tindran el mateix veïnatge que els pares que en tinguen la guarda i custòdia, o els seus representants legals quan n'estiguen mancats, llevat d'autorització per escrit d'aquesta per a residir en un altre municipi.
Ser major d'edat o emancipat.
1. Sol·licitud d'empadronament (full del padró). Full omplit i signat obligatòriament per tots els majors d'edat que s'hi incloguen. 2.Documents que acrediten la identitat
-Ciutadans d'estats membres de la Unió Europea, Islàndia, Liechtenstein, Noruega i Suïssa: Certificat de Ciutadà de la Unió, on conste el número d'identitat d'estranger (NIE), al costat del document acreditatiu de la identitat o passaport expedit per les autoritats del seu país.
-Resta: Targeta d'identitat d'estranger expedida per les autoritats espanyoles, en la qual consta el número d'identitat d'estranger (NIE) o, si no se'n disposa, passaport expedit per les autoritats del seu país.
-Fins a 14 anys: Llibre de família (naixcuts abans del 30/04/2021) o certificat de naixement, en cas que no disposen d'un document d'identificació.
-Majors de 14 anys: els mateixos documents d'identificació que s'exigeixen per als majors d'edat.
Els documents d'identificació han d'estar en vigor.
3. Documentació acreditativa de representació de menors i incapacitats.
-Resolució judicial que es pronuncie sobre la guarda i custòdia del menor i declaració responsable d'estar en vigor i que no n'hi ha una altra de posterior que modifique els seus termes, segons el model subministrat per l'Ajuntament. (Annex II)
-Si la guarda i custòdia és compartida, cal aportar el mutu acord dels dos progenitors.
-Si no hi ha una resolució judicial serà necessària una autorització de l'altre progenitor. En cas que no siga possible, caldrà aportar declaració responsable que justifique la impossibilitat de disposar de la signatura de l'altre progenitor, segons el model subministrat per l'Ajuntament. (Annex I)
4. Documentació acreditativa del domicili de residència.
-Títol de propietat (escriptira, contracte de comproventa, nota del registre…)
-Contracte vigent d'arrendament d'habitatge per a ús de residència habitual acompanyat de l'últim rebut de lloguer.
-En cas d'autorització de persona empadronada: títol que acredite la possessió efectiva de l'habitatge (propietat, lloguer…) a nom d'aquella.
L'Ajuntament té la potestat d'acceptar altres documents (s'accepta la presentació de rebuts de llum i d'aigua de data actual) i d'efectuar les comprovacions que considere oportunes per a comprovar la veracitat de les dades i efectuar una gestió correcta del tràmit.
-Empadronament en establiments col·lectius: quan l'alta es produïsca en un establiment col·lectiu (residències, convents…) l'autorització haurà de ser subscrita per la persona que en detinga la direcció, amb segell de la institució en el full del padró o en un imprés a banda.
Quan s'òmpliguen o es presenten autoritzacions s'hi acompanyaran fotocòpies dels documents d'identitat dels autoritzants.
Informació complementària:
Si hi ha persones empadronades en l'habitatge que no hi resideixen, per a fer una nova inscripció s'iniciarà un expedient de baixa per inscripció indeguda als empadronats anteriorment.
La inscripció d'estrangers no comunitaris sense autorització de residència permanent haurà de ser objecte de renovació periòdica cada 2 anys. Es declararà la caducitat de les inscripcions que s'hagen de renovar periòdicament sempre que l'interessat no haguera procedit a la renovació. En aquest cas, la caducitat es podrà declarar sense necessitat d'audiència a l'interessat.
TelemàticamentEl ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud a través de la seu electrònica de l'Ajuntament de Moncada (sede.moncada.es), utilitzant els models normalitzats.
PresencialEl ciutadà podrà presentar la seua sol·licitud en les oficines de registre de l'Ajuntament o qualsevol altra de les previstes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques. Es pot consultar l'horari de l'OAC en www.moncada.es.El model normalitzat de sol·licitud es troba en l'apartat DOCUMENTACIÓ.
Positiu
3 mesos
Si